دست پیچ

دست پیچ

قبل از دوران مجازی شدن عکاسی برای تمرین یکسری فیلم سیاه و سفید با حساسیت ۲۰۰ بود که کارخانه ای نبود معمولا دست ساز بود و با مشقت تولید می شد که بهش میگفتن دست پیچ
دست پیچ

دست پیچ

قبل از دوران مجازی شدن عکاسی برای تمرین یکسری فیلم سیاه و سفید با حساسیت ۲۰۰ بود که کارخانه ای نبود معمولا دست ساز بود و با مشقت تولید می شد که بهش میگفتن دست پیچ

تکرار تاریخ اینبار سخت تر

سلام!

ماه های پایانی سال تحصیلی 66-67  در اثر جنگ شهرهایِ رژیم صدام، مدارس تعطیل بود. من کلاس سوم بودم و فقط دو شنبه ها برای دیدار معلم و شاگردان و پیگیری دروس از ساعت 9 تا 10 می رفتیم مدرسه، خدابیامرز بابای مدرسه در پناهگاه تازه تاسیس را باز می گذاشت و ما ها همراه خانم معلم (خانم دوایی) دور میزهای بزرگی که در سالن آمفی تاتر مدرسه چیده بودند می نشستیم به مرور آموخته ها. یادش بخیر اون روزها هم مثل الان مشکل ملی  باعث شده بود تا عدالت آموزشی!!! برقرار بشود و تلویزیون اون زمان که کل برنامه هاش از ساعت 5 بعداز ظهر (به روایتی 4 بعداز ظهر با احتساب گمشده ها و نقاشی ها) تا 9 شب بود،صبح ها کلاس برگزار می کرد و چون کمبودی های مختلف هم بود مرکز استانی مثل اصفهان هم قادر به تقویت و پخش دایمی برنامه های تهران نبود! تازه اون موقع عدالت آموزشی!!! بیشتر برقرار بود چون اکثرا تلویزیون نداشتند چه برسه به تلویزیون رنگی لذا رادیو که خیلی راحت تر تقویت می شد کار پخش صدای همان آموزش ها را بر عهده داشت و هر وقت تلویزیون را روشن می کردیم و خبری نبود می توانستیم درس را از رادیو فرا بگیریم!

 

ادامه مطلب ...

جو ورقلمبیده

سلام!

یکشنبه(99/1/17)  می خواستم برای ببعی خانه  - لقبی که همسرجان برای خودش در مورد خوردن سبزیجات انتخاب کرده - بروم خرید سبزیجات و البته میوه جات هم تمام شده بود و نبود سیب برای ما در خانه داشت به یک معضل تبدیل می شد!! خلاصه آقا محسن فرمودند که منهم میایم؛ از بنده انکار  از ایشان اصرار، خلاصه با توجه به اینکه به خاطر سرفه های خشک بهمن ماهش از هفته آخر بهمن بیرون نرفته بود (البته چند بار باتفاق خانواده در حالت دست ها بالا شیشه ها بالا ساعت 12 شب رفته بودیم دوردور اطراف رودخانه وگرنه تا الان دچار افسردگی شدید می شدند) قبول کردم بیاید در ماشین بنشیند و مسئول تمیزکاری خرید ها باشد، اسپری الکل حدودا 70 درصد را دادم دستش و بیچاره نزدیک دو ساعت و نیم در ماشین گیر افتاده و بود و بارها آرزو کرد در خانه مانده بود.

در حین خرید ها گوشی دست ایشان بود که حوصله اش سر نرود همسرجان زنگ زده بود بعضی کمبودی ها را یادآوری کرده بود که بخرم؛ آمدم داخل ماشین که اولین کمبودی یادآوری شده جو ورقلمبیده بود. زنگ زدم به همسرجان که در این سن و بعد از حدود 18 سال زندگی مشترک جو ورقلمبیده نشنیده بودم لطفا توضیح بده چیه به چه کار میاد و از کجا باید بخرم؟

صدای شلیک خنده همسرجان پیچید که جو بلغور می خواستم!!!

نظریه تکانه بزرگ


سلام

فرقی نمی کنه این ویروس کار طبیعته یا یک جنگ بیولوژیک فرقی نمی کنه از طرف ایالات متحده منتشر شده یا از طرف چین مهم اثرات این ویروس است.

تکانه نسبتاکوچکی که به اقتصاد، اجتماع و سیاست چینی ها وارد شد عملا در مقابل تکانه بسیار بزرگ نسبی که به همین عوامل در طرف غربی اعم از اروپایی و آمریکایی وارد شد باعث خواهد شد که در آینده نزدیک جهت قطب های انسانی قدرت در دنیا عوض شود و عملا  اژدهای زرد ابرقدرت و قطب جاذب جدید دنیای ما زمینی ها خواهد شد. تکانه قیمت نفت و کانی های با ارزش، تکانه تولید محصولات مورد نیاز مبارزه زیستی (بیولوژیک) و ... .

داشتم اطلاعات مدیریت پروژه ای ساخت دو بیمارستان ویژه قرنطینه در ووهان چین (یکی هزار تخت خوابی 10 روزه و یکی هزار و ششصد تخت خوابی 12 روزه)، با مشخصات خاص بیمارستان قرنطینه را می خواندم، همه چیز نشان از قدرت مدیریت و قدرت صنعتی و البته - با اتفاقات اخیر در احتمال محدود کردن ویروس - قدرت مبارزه زیستی  دارد.

مدت هاست ناسا به عنوان پیشرو در محدوده علوم خاص اعلام کرده هسته اصلی دانش اش به مدیریت تغییر کرده است؛ مدت هاست حتا فناوری های IT به عنوان داغترین تکنولوژی در حال استفاده دنیا به اندازه مدیریت IT ارزش ندارد؛ مدیریت و رهبری هسته اصلی قدرت در دنیاست. همه چیز و همه دانش های خاص با مدیریت است که تبدیل به قدرت می شود. رسانه، زیستی ، فضایی، نانو و هر علم دیگر با مدیریت و رهبری است که تبدیل به قدرت می شود.

البته سرعت شروع تمدن زرد سرعت افولش را هم مشخص می کند تکانه جنگ های جهانی آمریکا را جای اروپا و انگلیس نشاند و تکانه زیستی اخیر به احتمال زیاد اژدهای زرد را جانشین ایالات متحده خواهد کرد. سرعت ظهور و افول تمدنها (تمدن به عنوان یک قدرت مدیریت فکری جدید) از ابتدای تاریخ تا حالا از قرن ها به دهه ها و سال ها تبدیل شده به نظرم اژدهای زرد کمتر از دو دهه دوام می آورد.


وَلِکُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ ۖ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا یَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً ۖ وَلَا یَسْتَقْدِمُونَ

وبرای هر گروهی مدت سررسید معینی است ، پس زمانی که مدت ایشان به سررسد، ساعتی پس و پیش نمی شود


عکس از سایت آلامی دریافت شده و مبلغی بابت آن پرداخت نشده است

Covidiot

سلام
امروز داشتم با یکی از آشنایان در مورد میزان رعایت و عدم رعایت ملت خودمان و ملل دیگر در رابطه با ویروس کووید 19 صحبت می کردم در باره دو کلمه ای تازه ساخته شده از دو کلمه احمق و کوییید 19 (covid,idiot) صحبت شد، رفتم و تعریف دیکشنری urban را پیدا کردم؛ مسلما به اعتبار دیکشنری oxford نیست ولی به هر حال چیزی است که عمومیت یافته.
تعریف اول کلمه بین مردم ما و دیگر ملل اشتراکاتی دارد ولی تعریف دوم با توجه به تجربه چند دهه ای زندگی در شرایط بحران!!! عملا مربوط به عموم مردم ما نخواهد شد، ما آنقدر تجربه ذخیره سازی داریم که اولا بلدیم چی باید ذخیره کنیم (و مثلا 300 تا رول دستمال توالت بدرد حداکثر 3 ماه نخواهد خورد) ثانیا همین میزان عادی ذخیره سازی را بلدیم تا 3 برابر زمان پیش بینی کشش بدهیم.

Relating to the 2020 Covid-19 virus:
Someone who ignores the warnings regarding public health or safety.
A person who hoards goods, denying them from their neighbors.
Did you see that covidiot with 300 rolls of toilet paper in his basket?
That covidiot is hugging everyone she sees.
پی نوشت: ما اونقدر در این زمینه لطیفه ساختیم که این جور کلمه درونش گم است.