دست پیچ

دست پیچ

قبل از دوران مجازی شدن عکاسی برای تمرین یکسری فیلم سیاه و سفید با حساسیت ۲۰۰ بود که کارخانه ای نبود معمولا دست ساز بود و با مشقت تولید می شد که بهش میگفتن دست پیچ
دست پیچ

دست پیچ

قبل از دوران مجازی شدن عکاسی برای تمرین یکسری فیلم سیاه و سفید با حساسیت ۲۰۰ بود که کارخانه ای نبود معمولا دست ساز بود و با مشقت تولید می شد که بهش میگفتن دست پیچ

عام الکرونا!!!


سلام!

ثبت و ضبط شاخص ها به عنوان مبداء تاریخ نگاری  و پیدا کردن  یکسری اتفاقات شاخص در سال ها برای مبداء انگاری هنوز هم  در ابعاد ملی و بین المللی کارکرد دارد. در تاریخ نگاری اقتصاد بین المللی شاخص رکود بزرگ در اقتصاد آمریکا مبداء اتفاقات تاریخی اقتصادی و روند شناسی اقتصادی است.

مثلا قحطی بزرگ جنگ جهانی اول یک مبداء تاریخ نگاری ملی بوده و بسیاری از بزرگتر های ما خاطراتشان را با فاصله از سال قحطی بزرگ بیان می کرده اند. سال های شروع وپایان جنگ تحمیلی هنوز هم یک مبداء محاسبات ذهنی خوب برای محاسبات تاریخ نگاری ما هاست. اما در این 3 دهه بعد از جنگ هنوز هیچ سالی شاخص بزرگی نبوده است. حتا سال 95 با همه اتفاقات شاخص اش نتوانست مبداء تاریخی ملی قرار بگیرد.

اما امسال این شاخص سلامتی و در خطر افتادن نسبی جان انسان ها آن هم در بعد بین المللی از آن سال هایی است که احتمالا مبدا تاریخ نگاری خواهد شد.مثلا چند وقت بعد می گوییم فلان بچه همونکه سال کرونا بدنیا آمد! یا فلان خانواده که سال کرونا ازدواج کردند!  فلان پروژه که سال کرونا شروع شد یا تمام شد! یا مثلا به یکی می گویند دماغت را کی عمل کردی جواب می ده "همول سال که کولونا اومد!!"


بعدا نوشت:

می خواستم این را با آب و تاب در یک مطلب دیگر بگذارم ولی الان زیر همین مطلب می گذارم. پنج هفته پیش اگر سه شنبه ظهر یا عصر اقدام نمی کردم ممکن بود بلیط اتوبوس جمعه شب تهران گیرم نیاید.سه هفته پیش گیرم نیامد مجبور شدم تکه تکه تا تهران بروم، هفته گذشته اما، در پی شروع تبلیغات کرونا در ایران ظهر چهارشنبه زنگ زدم و جا بود اونهم تک صندلی! تازه وقتی نشستم در اتوبوس متوجه شدم 2 تا صندلی خالی هست. دیشب اما، فقط 10 نفر بودیم، فقط 10 نفر؛ مشخصا همه کارمندهایی که به ضرورتی تهران می روند. اما امروز ظهر برگشت از تهران، فاجعه بار تر بود، فقط 2 نفر بودیم با زور صدای شاگرد راننده شدیم 6 نفر!

امان از کرونا! امان از ترس از کرونا!



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.