دست پیچ

دست پیچ

قبل از دوران مجازی شدن عکاسی برای تمرین یکسری فیلم سیاه و سفید با حساسیت ۲۰۰ بود که کارخانه ای نبود معمولا دست ساز بود و با مشقت تولید می شد که بهش میگفتن دست پیچ
دست پیچ

دست پیچ

قبل از دوران مجازی شدن عکاسی برای تمرین یکسری فیلم سیاه و سفید با حساسیت ۲۰۰ بود که کارخانه ای نبود معمولا دست ساز بود و با مشقت تولید می شد که بهش میگفتن دست پیچ

جوش شیرین

سلام!

اینکه دارم روی آشتی کنان!! اهالی طب قدیم و جدید کار می کنم و نظراتم را خواهم نوشت بماند. اما الان مسله مهم که باید اطلاع رسانی کنم اینکه امروز بعد ازمدت ها یکی از دکاتر (جمع مکسر دکتر) مجموعه که قبل از عید مشکوک به کویید19 شده بود، امروز با گذر از دوران انتقال آمد سر کار.

بارعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی!!! ریختیم دورش که شمه ای واگو زانچه دیده ای. گویا همسرش علامت های کامل بیماری را داشته اند به مرکز بهداشت محلی مراجعه می کنند که جواب میشنوند روزی 16! آزمایش کیت بیشتر سهمیه ندارند که سهمیه آنروزشان تمام شده بوده است؛ داروهای ضد حساسیت و جلوگیری کننده از عفونت های جانبی به ایشان می دهند و می گویند درخانه بدلیل مشکوک بودن به بیماری قرنطینه باشید اگر در پیگیری های مرکز بهداشت حال شما وخیم شد بهرای تست و بستری مراجعه کنید. البته کارکنان و زحمت کشان سلامت این نقیصه کلان ساختار بهداشتی کشور را (هرچند با توجه به شرایط قابل درک است) با پیگیری های چند باره روزانه از حال خانواده بیمار پوشش داده اند. خوب چون تشخیص قطعی داده نشده بوده از داروهای ضد بیماری خبری نبوده ولی، از آنجایی که این دوست ما کسانی را در ساختار درمان داشته از داروی هیدروکلرین یا چیزی شبیه این که گویا ضد مالاریا است بهره میبرده.

نکته مهم اما رسیدن به مرحله نفس تنگی و کمبود اکسیژن و احساس خفگی ناشی از بیماری بوده که همه اعضا خانواده اش با شدت های متفاوت دچار می شوند ایشان می گفت در این جا که یک حداقل یک شب نتوانسته بودند بخوابند و دچار مشکل بوده اند به بخور جوش شیرین عمل می کنند و نجات پیدا می کنند طوری که عوارض بیماری بسیار کاهش پیدا کرده و روند بهبود مشاهده می شود.

اوایل که جسته گریخته پیشنهاد استفاده از بخور جوش شیرین توسط یکی از اطبای سنت گرا مطرح شده بود و کلیپ های درمان شده هایی که اظهار بهبودی می کردند در آمده بود با شک و دودلی و گله از اطبای سنتی که چرا مکانیزم درمان را مشخص نمی کنند تا باور پذیر تر و قابل تحلیل باشد با موضوع برخورد می کردم. اما امروز یک بیمار که درد و رنج بیماری را درک کرده و با این روش بهبودی حاصل کرده را از نزدیک دیدم و باور می کنم که شاید این روش جوابگوی بیماری یا لاقل عوارض آن باشد.


پی نوشت: اگر کسی می خواهد از این روش استفاده کند حتما با یک آگاه پزشکی سنتی در ارتباط باشد، اگرچه این روش درمان بصورت عمومی بیان شده اما بدلیل احتمال عوارض حتما با آگاه از روش در ارتباط باشید.

پی نوشت 1: با توجه به اظهار بهبودی بالینی تعداد زیادی از بیماران، صاحب منصبان و متخصصان طب نوین کشورمان با بی تفاوت گذشتن از کنار این موضوع و انجام ندادن آزمایش های مرتبط بر روی خوکچه هندی و موش و میمون و انتشار بی طرفانه نتایج آن، وابستگی خودشان به FDA را نشان خواهند داد، وگرنه به هرحال تجربه راهش را به درمان خواهد یافت. اجازه دخالت در امر پزشکی را به دلیل عدم تخصص شخصی ندارم، ولی نادیده گرفتن تجربه موجود را غیر علمی ترین برخورد ممکن می بینم.