دست پیچ

دست پیچ

قبل از دوران مجازی شدن عکاسی برای تمرین یکسری فیلم سیاه و سفید با حساسیت ۲۰۰ بود که کارخانه ای نبود معمولا دست ساز بود و با مشقت تولید می شد که بهش میگفتن دست پیچ
دست پیچ

دست پیچ

قبل از دوران مجازی شدن عکاسی برای تمرین یکسری فیلم سیاه و سفید با حساسیت ۲۰۰ بود که کارخانه ای نبود معمولا دست ساز بود و با مشقت تولید می شد که بهش میگفتن دست پیچ

پسا برجام!!

سلام

از یک دوستی که دیروز بهم یاد داد چطوری از "وب تلگرام" استفاده کنم اول از همه تشکر می کنم.

بعد اینکه این متن که الان منتشر می کنم از طریق شبکه تلگرام برام آمد و متاسفانه نتوانستم منبعش را بیابم گویا در همین فضا یا اینستا گرام منتشر شده، ولی به هر حال حرف درستیه و با اجازه از صاحبش (در خلاصه سایت که در جستجوی گوگل می آورد اجازه داده اند ولی وقتی وصل می شی پیوندها می آید!!) منتشرش می کنم.

"یادداشت حجه الاسلام آقایی

بسم الله

من ازتصویب برجام ناراحت نیستم!

برجام ،مثل میدان مین گذاری شده ای است که ازحالا تا پانزده سال، جلوی ما قرارگرفته است. مذاکرات دوازده ساله ی ما درموضوع هسته ای، جنگی بود پرفراز ونشیب. دراین مرحله به یک میدان مین برخورده ایم که حرکت در آن به همراه خنثی سازی مینهای فنی وحقوقی وسیاسی ونظامی وامنیتی، کاری سخت ونفس گیراست. این که سهم تقصیرتخریبچی ها ورزمندگان دیپلماسی ما چقدر بوده است، تاریخ دقیق ترقضاوت خواهدکرد. این که نمایندگان مجلس ما از سر دل نگرانی از راءی آینده شان، پانزده دقیقه فقط برای یک طرح سرنوشت ساز، وقت گذاشتند، و یا از سر دغدغه ی گذر از برجام وتوجه به خطر نفوذ! بماند، این را هم مردم درآینده می فهمند.
اینها برای من مهم است! اما مهمتر از آن این است که از الان باید فکر خنثی سازی این مین ها باشیم، ما که از حرکت باز نمی ایستیم، ما که می فهمیم چالشهای بیرون از برجام وپسا برجام، بسیار مهمتر وخطیرتراست، ما که می دانیم خیلیها توی همین لایه های مدیریتی کشورمان، درصدد الگوسازی از برجام وتعمیم آن به عرصه های دیگر هستند.
دوستان! در میدان مین داد وفریاد نمی کنند، سروصدا نمی کنند!
باید نقشه را یادبگیری ونقاط مین کاشته شده را بخوانی، باید قیچی بصیرت وسیم چین فکربلند وبیان قوی وقلم نافذ را به دست بگیری! باید چشمت به اشاره فرمانده میدان باشد، تا جهت حرکت ونقطه ی مقصد را فراموش نکنی!
بله! یک جاهایی به بن بست می خوری، فرصت کم می آوری، دشمن فشارمی آورد، خطت لو می رود، باز هم باکی نیست، تازه اول عشق بازی است، حالا باید پیراهنت را دربیاوری، وداوطلب پریدن روی مین ها بشوی!! می بینی که بن بست نداری، راه باز است...سخت است...وقت گیر است .... زمان بر است...حرکت را کند می کند...اما راه بازاست....
من ازتصویب برجام ناراحت نیستم! از دورزدنها و نامرادیها و زیرقول زدنها ناراحت نیستم، چون برای خنثی سازی میادین مین، همراهان مومن، متدین، شجاع، دل کنده ازدنیا وکاربلد می خواهیم، حالا خیلی ها را بهتر شناختیم برای آینده راهمان! این دستاورد کمی نیست!
برجام با اصلاح یا بی اصلاح، برای دشمن عنود بدعهد فرقی نمی کرد . برای شیفتگان داخلی مان هم همینطور! اما آنجه مهم بود شناخت ما از نقشه ی میدان مین بود! حالا گزارش برجام را داریم.آنچه مهم بود بدانیم جه کسانی تا کجا هم عهدند! حالا تا حدزیادی فهمیدیم! حتی نقاط ضعف خودمان را هم فهمیدیم! فهمیدیم که برای این مسیر باید سناریوهای متعدد مواجهه داشته باشیم. قبول کنیم ما نداشتیم! فهم این نقطه ضعف هم دستاورد مهمی است.
من ازتصویب برجام ناراحت نیستم، چون توسط مجلس اصولگراها تصویب شد، وکسی نمی تواند بادوقطبی سازی های مصنوعی، ازاین پس مشکلات پنهان بی تدبیریهای اقتصادی را گردن اصولگرایان ودلواپسان بیاندازد!!!
من ازتصویب برجام خوشحالم، چون تازه آغاز دوران پیش بینی رهبر هوشمند وبصیرم مبنی برعهد شکنی آمریکاست!...
تصویب برجام، آغاز تنویر وروشن سازی راه آینده، برای توشه گیری جهت مبارزه با شیطان عظیم است. یاحسین
این دستاورد بزرگیست. .."


وحدت امت اسلامی مهمتر است

سلام

این قسمتی از صحبت های  عزیزمان آقای جانباز است در تاریخ 94/05/31

"....

شما نگاه کنید به شعارهای ملّت ایران در بیست‌ودوّم بهمن، در روز قدس، در اجتماعات عظیم که شعارشان علیه استکبار است، علیه آمریکا است، علیه صهیونیست‌ها و رژیم اشغالی صهیونیست است؛ شعارشان علیه اینها است. درحالی‌که همینها گاهی اوقات حرف خودشان را [از زبان فلان کشور] و عمل خودشان را به‌وسیله‌ی فلان کشور اسلامی انجام میدهند امّا ما علیه آن کشور اسلامی شعار ندادیم، ملّت ما علیه آن کشور اسلامی شعار نداده است؛ چرا؟ چون میداند که او دشمن واقعی نیست، او فریب‌خورده است، او آلت دست است؛ این دشمن‌شناسی است، این تجربه‌ی ما است. بعضی از گروه‌هایی که گروه‌های اسلامی هم بودند و در بعضی از کشورها توانستند یک فرصتی هم پیدا کنند، این تجربه را نداشتند و دچار اشتباه شدند؛ با آن [کسی‌] که دشمنِ واقعی بود ساختند، علیه آن کسی که دوست محسوب میشد، حرکت کردند و ضربه‌اش را خوردند. نعمتی را خدای متعال به اینها داده بود، این نعمت را قدر ندانستند.

...."

اینم  قسمتی از متن  پیام به مناسبت حادثه منا

"....
۲. هر گونه کمک ممکن را به حجاج دیگر کشورها نیز تعمیم دهند و حق برادری اسلامی را به انجام رسانند.
۳. دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.

...."

اگرچه آل سعود (بنویسیم سعود بخوانیم یهود) مسئولند ولی فضای مجازی پر شده از شعارهای تفرقه افکن خیلی مواظب باشیم.

عده ای هم جاهلانه یا خائنانه از این فضا دارند برای حمله به مهمترین اجتماع مسلمین (حج) سوء استفاده می کنند.

از کوزه همان برون تراود که در اوست

سلام

  فارق از اینکه ما خودمان پر از اشکال هستیم  اما از کوزه نظام حاکم در عربستان همان تراود که در اوست؛ بلبشو سیاسی - قدرتی حاکمان عربستان به وضعی انجامیده که این بلبشو به بزرگترین ادعای این عالیجنابان که خادم الحرمینی باشد، هم سرایت کرده.

به قول سید علی عزیز "ما با سعودی‌ها در مسائل مختلف اختلافات متعددی داریم اما همیشه می‌گفتیم در سیاست خارجی متانت و وقار نشان می‌دهند اما چند جوان بی‌تجربه امور آن کشور را در دست گرفته و دارند جنبه‌ی توحش را بر جنبه‌ی ظاهرسازی غلبه می‌دهندکه به ضررشان تمام خواهد شد." حالا شما این را تعمیم بده به کل نظام عربستان.

تسلیت

سلام

بار اولی نیست که از این اتفاقات می افتد حتی برخلاف جو رسانه ای موجود مربوط به بعد از حادثه کشتار سال ۶۶ هم نیست اما سیر این بار نشان از چیز دیگری دارد که فقط می توانم به امیر الحاج واقعی  تسلیت بگویم آجرک الله یا بقیه الله

شاید اتفاقات این حج از حج  سال ۶۶ غم انگیز تر نباشد ولی دردناک تر است، اضمحلال نظامی که قدرتمندانه مدعی اسلام بوده (در پست دیگری توضیح خواهم داد) می تواند به شرایطی مشابه شرایط فاجعه بار بعد از سقوط نظام صدامی در عراق، در کل دنیای اسلام منجر شود؛ و خواهد شد.

کمی از معنی امن یجیب خواندن امیر الحاج در زمانه ای که شاید دور از ما نباشد و هر نفس به آن نزدیک می شویم،شاید مربوط به همین مسئله است

فدای او که برای امتی که مصیبت را برای خود خواسته و تن داده امن یجیب می خواند